mån 16 sep.

Teams

Årsmöte 2024

Årsmöte 2024. Dokumentation så som valberedningens förslag till styrelseledamöter och årsredovisning skickas ut till de som anmäler sig till mötet. Mötet sker digitalt via Teams och Teams-länk skickas till anmälda senast dagen innan mötet.

Registration is closed
See other events
Årsmöte 2024

Tid och plats

16 sep. 2024 16:00 – 17:00

Teams

Gäster

Om evenemanget

KALLELSE OCH DAGORDNING TILL ÅRSMÖTE

i den ideella föreningen The Swedish National Advisory Board for Impact Investing

Datum: 16 september 2024

Tid: 16:00-17:00

Plats: Digitalt möte via Teams-länk som skickas ut till alla som anmält sig till mötet

Dagordning

§ 1   Mötets öppnande

§ 2  Fastställande av röstlängd för mötet.

§ 3  Val av ordförande (förslag: Johan Rippe) och sekreterare (förslag: Jenny Carenco) för mötet.

§ 4  Val av protokolljusterare och rösträknare.

§ 5  Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.

§ 6  Fastställande av föredragningslista.

§ 7  Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.

§ 8  Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.

§ 9  Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.

§ 10  Fastställande av medlems- och serviceavgifter.

§ 11  Fråga om styrelsen kan ges två extra månader för att ta fram och presentera en ny och hållbar operativ och finansiell modell för föreningen.

§ 12  Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.

§ 13  Val av:

(a)  föreningens ordförande för tiden fram till nästa ordinarie årsmöte;

(b) föreningens sekreterare fram till nästa ordinarie årsmöte;